Gå till huvudinnehåll

Få ordning på ditt lager med PlanOrder

Vårt lager- och beställningssystem PlanOrder hjälper kliniker i alla storlekar att spara tid och pengar. Det är enkelt att använda och ger dig kontroll över din förbrukning.

Rätt produkt, till rätt kostnad, på rätt plats, i rätt tid!

PlanOrder är ett lagersystem med inbyggd beställnings- och inventeringsfunktion som i sin enkelhet är en skanner och ett smart lådsystem. Med PlanOrder på kliniken får du ett lager som är funktionellt, överskådligt, snyggt, enkelt att städa och där varje produkt har en bestämd plats. Dessutom vinner alla på kliniken på att ha PlanOrder installerat!

PlanOrder läsare, lådor och produktkort

Många fördelar för kliniken att ha PlanOrder installerat

PlanOrder spar både administrationstid och pengar som i sin tur leder till många fördelar för alla på kliniken.

För tandsköterskan eller tandhygienisten:

  • Frigör tid från beställningar och ger mer kvalitetstid till övrig administration och patienter.
  • Slipper stressen över att ha glömt beställa.
  • Mindre sårbart vid ledighet och frånvaro.
  • Bättre överblick med en enkel inventeringstjänst.
  • Mindre lager som ger god hållbarhet och färre utgångna varor.
  • Förrådet är snyggt, lättstädat och överskådligt – ordning och reda helt enkelt!

För tandläkare eller klinikägare:

  • Mer tid till kliniskt arbete.
  • Frigör administrations­tid.
  • Mindre lager som ger en god hållbarhet och färre utgångna varor.
  • Minskade förbrukningskostnader.
  • Minimerad risk att sakna produkt vid patientbehandling.
  • Billigare frakt och mindre produktsvinn.
  • Enkelt att hitta på lagret – var sak har sin plats!

PlanOrder testat.png

Spara tid och kostnader

I och med att man inte behöver beställa varor manuellt, och slipper bevaka lagerstatus, får personalen mer intäktsrelaterad tid. Genom att effektivisera lagerhållningen minskar också risken för felbeställningar och kliniken lagerhåller bara produkter med god hållbarhet. De varor som kommer först, förbrukas också först. Dessutom spar man både fraktkostnader och miljö tack vare regelbundna, men färre, beställningar.

Funktioner och support i PlanOrder

Kliniker har använt PlanOrder i över tio år och vi fortsätter kontinuerligt att förbättra systemet utifrån våra kunders behov och digitala utvecklingen. Med PlanOrder får du bland annat följande funktioner och support:

  • Se hela din pågående order samt göra ändringar i den.
  • Bläddra i produktkatalogen eller använda den enkla sökfunktionen för att lägga till kompletteringsprodukter du inte har i PlanOrder-systemet.
  • Automatiserat ordersläpp på förutbestämda datum eller ett manuellt ordersläpp.
  • Få information om utgångna produkter och ersättningsprodukter.
  • Se lagerstatus.
  • Ta del av pågående kampanjer.
  • Förenklad inventering.
  • PlanOrder-support.

Fyll i nedan formulär så hör vi av oss.

Du måste vara inloggad för att skicka formuläret. Om du är inloggad och ändå inte kan skicka det, se till att "Do not track" inte är aktiverat i din webbläsares inställningar.

Lagerhållningen blir enklare med automatisering

Det är enkelt att använda PlanOrder. Kliniken går igenom sin beställnings­historik tillsammans med en av våra förbruknings­konsulter och väljer ut vilka varor som används frekvent och som ska finnas i systemet. På så vis får kliniken en bra överblick över vilka produkter som förbrukas mest och som behöver vara lätt tillgängliga.

Kompletteringsvaror som inte beställs så ofta, och som inte ingår i lagersystemet, kan enkelt läggas till beställningen genom att bläddra i läsarens produkt­katalog eller den smidiga sök­funktionen.

Smart lådsystem

Varje produkt får två lagerlådor med QR-etiketter på produkten. När den första lådan är slut registreras lådans etikett i en ”läsare”. Därefter används säkerhetslagret i låda nummer två. Din order skickas iväg automatiskt på det förutbestämda leveransdatumet, men du kan även välja att lägga den manuellt direkt.

När leveransen kommer fylls lådorna på igen. När man slipper göra manuella beställningar minskar också risken för felbeställningar.

Rekommenderar PlanOrder till andra

I Sverige är PlanOrder installerat på hundratals kliniker i olika storlekar. Svaren från en användarundersökning (gjord 2019) visar att de har fått en bättre överblick på sitt lager och att de gärna rekommenderar systemet till andra kliniker.

Klinikreportage

Ta reda på mer om vad våra kunder tycker om att ha PlanOrder på kliniken.
Gå till artiklarna.

Frågor och svar om PlanOrder

Kontakta oss Är du intresserad av PlanOrder?

Vi hjälper gärna till att göra din vardag enklare!

Skicka e-post till planorder@plandent.se eller hör av dig till din lokala säljare här på sidan.

Anethe Sjöberg

Försäljning förbrukning (mellan) & operativ chef

Rose-Marie Åleberg

Försäljning förbrukning (Stockholm)

Lotta Henricsson

Försäljning förbrukning (norr)

Pia Jarnestål

Försäljning förbrukning (väst)

Hampus Kjellqvist

Försäljning utrustning/förbrukning (syd)

Zane Eglite

Kundtjänst, reklamationer & PlanOrder