Rätt produkt, till rätt kostnad, på rätt plats, i rätt tid!
PlanOrder är ett lagersystem med inbyggd beställnings- och inventeringsfunktion.
|
|
Kundcitat från klinikreportage
"Till och med vår dåvarande revisor undrade något år efter planorder-installationen vad vi hade gjort eftersom kostnaderna för förbrukning hade gått ner så markant." – Jenny Enslöw, tandsköterska och inköpsansvarig, Tandgruppen i Kungsbacka.
"Litet lager, lätt att få överblick, ingen kassation, minimal tid läggs på beställningar, alltså ekonomiskt." – Jon Granath, tandläkare och ägare av Stångå Tandklinik
Spara tid och kostnader
I och med att man inte behöver beställa varor manuellt, och slipper bevaka lagerstatus, får personalen mer intäktsrelaterad tid. Genom att effektivisera lagerhållningen minskar också risken för felbeställningar och kliniken lagerhåller bara produkter med god hållbarhet. De varor som kommer först, förbrukas också först. Dessutom spar man både fraktkostnader och miljö tack vare regelbundna, men färre, beställningar.
Funktioner i senaste versionen av PlanOrder
Kliniker har använt PlanOrder i över tio år och vi fortsätter kontinuerligt att förbättra systemet. Bland annat har följande funktioner tillkommit:
- Se hela din pågående order.
- Ändra i din pågående order.
- Bläddra i produktkatalogen eller använda den enkla sökfunktionen för att lägga till kompletteringsprodukter du inte har i PlanOrder-systemet.
- Du kan själv ändra leveransdag av din order.
- Beställ enkelt nya QR-taggar till dina PlanOrder-lådor.
- Få information om utgångna produkter och ersättningsprodukter.