Är du ute efter en ny utmaning som koordinator och vill arbeta i en utvecklande miljö och framtidsbransch? Plandent söker en ny service desk koordinator som kan stötta upp vårt team och bidra till fortsatt framgång.
Är du ute efter en ny utmaning som koordinator och vill arbeta i en utvecklande miljö och framtidsbransch? Plandent söker en ny service desk koordinator som kan stötta upp vårt team och bidra till fortsatt framgång.
Varmt välkommen med din ansökan och CV!
Vi skapar en bättre vardag för svensk tandvård!
Plandent har ett fullsortimentserbjudande till svensk tandvård. Varje dag levererar vi förbrukningsartiklar, utrustning, service och digitala system till tandvårdskliniker runt om i landet. Som helhetsleverantör hjälper vi våra kunder från idé till installation och erbjuder service utförd av certifierade tekniker, leasingmöjligheter och smarta digitala tjänster.
Vår ägare är finska Planmeca Oy och vi ingår i Plandent Divison – den största dentala återförsäljarkedjan i norra Europa. Planmeca är också tillverkare av all tung utrustning (stol, röntgenapparater och digitala system) vi säljer. Planmeca är världens största privatägda tillverkare av dentalutrustning med försäljning över hela världen.
Plandent i Sverige grundades 1989 och här jobbar i dag ca 110 personer. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm, men vi har anställda över hela landet.
Verksamheterna för Plandent AB och KaVo Dental Nordic AB slogs ihop av moderbolaget Planmeca 2024. Plandent blir därmed en av de största dentalleverantörerna i Sverige och den största dentala serviceorganisationen i Norden.
I rollen som service desk koordinator arbetar du främst med Sveriges olika tandläkarkliniker och ansvarar för att hantera inkommande ärenden via telefon och mejl. Du jobbar med att hitta rätt lösning till kunden och ansvarar för att deras ärende blir löst på bästa sätt.
Du jobbar inte själv, utan kommer att vara en del av vårt serviceteam. I detta team ansvarar vi tillsammans för att det administrativa arbetet blir utfört och att koordinering av serviceärenden sker på bästa sätt i hela Sverige. Du kommer att rapportera till vår servicedeskchef, men kommer också att ha nära dialog med kunder, säljare, våra servicetekniker samt övriga medarbetare inom Plandent.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Service är av största vikt för Plandent och vi ser att du alltid har ambitionen att göra det lilla extra för våra kunder.
I denna roll behöver du en god struktur i ditt arbete och arbetar noggrant i dina ärenden samt sköter en god dokumentation i våra olika ärendehanteringssystem. Du har dessutom flera års erfarenhet från högt tempo och sedvanliga arbetsuppgifter i ett kundserviceteam.
För att lyckas i din roll som service desk koordinator behöver du ha följande egenskaper:
Plandent vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt åldersmässiga, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Plandents huvudkontor, Alvik Bromma
Lön: Enligt överenskommelse
Kollektivavtal: Unionen
Skicka gärna in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Om du har frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på rekrytering@plandent.se